B E T A A L B A R E M U U R D E C O R A T I E
D I G I T A L E S C H I L D E R I J E N G E P R I N T O P D O E K O F A L U M I N I U M
L E L I E C O L L E C T I E
V E R T I C A A L F O R M A A T
- E I G E N U N I E K O N T W E R P -
Het beste van pop diva
Madonna.
16 augustus 1958 (Verenigde Staten) - heden





Madonna
volledige naam Madonna Louise Veronica Ciccone, is een Amerikaanse zangeres en actrice.
Bij het ontvangen van haar vormsel, een katholiek sacrament, koos Madonna voor de naam Veronica als tweede doopnaam.
Haar vader, Sylvio (of Tony) Ciccone, is van Italiaanse afkomst. Haar moeder, Madonna Ciccone-Fortin, is van Frans-Canadese afkomst.
In 2008 benoemde het Amerikaans weekblad voor de muziekindustrie Billboard Madonna
tot de succesvolste soloartiest aller tijden in de Top 100 All time Artist.
Geen enkele vrouw verkocht meer platen dan Madonna.
Volgens het Guinness Book of Records sleet de Amerikaanse zangeres op 35 jaar tijd meer dan 300 miljoen albums.
D E L E L I E
S Y M B O L I E K
Als één bloem een betekenis heeft, dan is het de lelie wel. De lelie staat letterlijk bol van de symboliek; ze vertegenwoordigt beminnelijkheid, zuiverheid, liefde, vruchtbaarheid, vrouwelijkheid, eenheid en vergankelijkheid. De witte lelie is echter ook het symbool van pure onschuld en maagdelijke liefde. Dit allemaal in één bloem. In die hoedanigheid wordt van de Madonna-lelie gesproken.
B E T E K E N I S
De RODE lelie staat voor liefde, lijden, hartstocht, moed, verleiding, zwoel, WITTE lelies staan voor eenvoud, reinheid, maagdelijkheid, kalmte, onschuld, puurheid, stilte en ongereptheid. De GELE lelie staat voor licht, vrolijkheid, voorjaar glorie, kleur van de zon, energie, groei, kracht en lentegevoel. De ROZE lelie staat voor zachtheid, tederheid, blijdschap, geboorte, ingetogen, romantiek, zoet, lief en onschuldig.
Detail van de digitale olieverftechniek.
O V E R Z I C H T
L E L I E
C O L L E C T I E
V E R T I C A A L F O R M A A T
- E I G E N U N I E K O N T W E R P -

801

802

803

804

805

806

807

808

809

810

811

812

813

814

815

816

817

818

819

820
V E R T I C A A L
60 x 40 x 4cm = € 79
90 x 60 x 4cm = € 129
100 x 80 x 4cm = €169
120 x 90 x 4cm = €219
150 x 100 x 4cm = €289
180 x 120 x 4cm = €399
Dit zijn de standaard afmetingen.
Je kan natuurlijk ook je eigen afmetingen bepalen.
H O E B E S T E L L E N ?
Heel simpel.
Je kopieert je verzoeknummer en dat plaats je in het contactformulier.
Dat is alles.
Dit is geen webshop, maar een website.
Zodat je niet met een robot te maken krijgt maar met mij persoonlijk contact heb.
* * * * * * * *
Daarna bespreken we het gewenst formaat, materiaal en specificaties.
- Doek of Aluminium -
- Links of Rechts gespiegeld. (Enkel voor de bloemen.)
- Met of Zonder baklijst. (kader)
- Kleur baklijst. (Wit. Zwart. Naturel.)
En dan hangt jouw Digi-PRainting binnen 4 werkdagen aan jouw muur.
Toen wijlen Lauren Bacall in 2014 stierf, was het een trieste dag voor Madonna-fans - Bacall was de laatst overgebleven sternaam die in "Vogue" werd gecontroleerd. De hit van 1990 is Madonna's meest gedurfde manifest, een appèl van ouderwetse Hollywood-glamour met uitbundige housebeats die in meer dan een dozijn landen nummer één werd. Ze viert de danspolitiek, waarbij iedereen een ster kan worden door simpelweg een pose aan te nemen, want 'schoonheid vind je daar'. "Vogue" is een eerbetoon aan de homobalcultuur in New York (later wereldberoemd door de klassieke documentaire Paris Is Burning uit 1991). Zoals ze jaren later aan Rolling Stone vertelde: "Ik ging naar Sound Factory om deze dansers te bekijken die allemaal deze nieuwe dansstijl deden, genaamd 'voguing'. En Shep Pettibone, die samen met mij 'Vogue' produceerde, draaide daar vroeger als dj." Ze trapte niet in de politieke provocatie van zo'n expliciet pro-queer nummer in de Reagan-Bush "Silence = Death"-jaren - die herfst veranderde ze "Vogue" in een Rock the Vote-advertentie, met nieuwe teksten: "Dr King, Malcolm X, vrijheid van meningsuiting is net zo goed als seks."
In maart 1984 ging Madonna met producer Nile Rodgers naar Duran Duran in Madison Square Garden, waar ze onherkend in het publiek zat. Een paar maanden later was ze headliner. "Borderline" was de reden waarom - de doorbraakhit stuwde haar van urban-radiomededinger naar popkoningin. Ze maakte "Borderline" met R&B-schrijver-producer Reggie Lucas terwijl ze op een appartement zat voor kunstenaar Jean-Michel Basquiat. Lucas, een jazzkat die gitaar speelde op Miles Davis' Dark Magus, was niet onder de indruk van Madonna's boho-punkstijl. 'Ze was niet de raarste persoon die ik ooit had ontmoet, weet je?' hij zei. "Ik had met Sun Ra gewerkt! Dus nadat ze met de Heliocentric Worlds van Sun Ra had rondgehangen, leek Madonna niet bepaald avant-garde." "Borderline" vermengde verschillende stijlen van downtown cool om Madonna's eerste Top 10-hit te worden, en de video (een interraciaal liefdesverhaal gefilmd in Los Angeles) bood MTV-kijkers een belangrijke les in de vroege Madonna-stijl. Voor een nachtelijk hoogtepunt van haar tournee in 2008 pakte Madonna een elektrische gitaar om een punkrockversie te laten crashen.
Deze clubbanger maakte deel uit van een noodlottige avond met vier nummers in New York en werd opnieuw opgenomen met producer Reggie Lucas en vervolgens geremixed door clubgenie Jellybean Benitez uit de jaren 80. Het resultaat is een freestyle electro-jam verrijkt met horndog-rockgitaar. "Burning Up" kwam met een stomend-stijlvolle video waarin Madonna kronkelt in een korte rok en crucifix-oorbellen op een donkere straat in een buitenwijk, en eindigde op de danslijsten. "Ik wist dat ze groot zou worden", zei Benitez. "Dat haar album goud zou kunnen worden.
Ik had nooit gedacht dat het zes keer platina zou worden."
Deze clubbanger maakte deel uit van een noodlottige avond met vier nummers in New York en werd opnieuw opgenomen met producer Reggie Lucas en vervolgens geremixed door clubgenie Jellybean Benitez uit de jaren 80. Het resultaat is een freestyle electro-jam verrijkt met horndog-rockgitaar. "Burning Up" kwam met een stomend-stijlvolle video waarin Madonna kronkelt in een korte rok en crucifix-oorbellen op een donkere straat in een buitenwijk, en eindigde op de danslijsten. "Ik wist dat ze groot zou worden", zei Benitez. "Dat haar album goud zou kunnen worden.
Ik had nooit gedacht dat het zes keer platina zou worden."
Madonna's geweldige girl-power anthem springt van Staple Singers' 'Respect Yourself' uit 1971 naar de dancepop-hemel van de jaren tachtig. Madonna dringt er bij dames op aan assertiever te zijn tegenover hun mannen ("Als je niet zegt wat je wilt, krijg je het niet", getuigde ze). Het werd nummer twee in de VS en resulteerde destijds in de duurste videoclip ooit gemaakt, geregisseerd door een jonge David Fincher. Het is een nummer dat zo iconisch is dat Lady Gaga het in feite opnieuw heeft bekleed voor 'Born This Way'. "Toen ik [het] op de radio hoorde... zei ik: 'Dat klinkt heel bekend'', grapte Madonna. En geen verrassing, het klonk net zo groots.
Zelfs als het woord 'maagd' de enige seksuele verwijzing in de tekst is, klinkt 'Like a Virgin' nog steeds verzadigd van lust - het zit allemaal in de manier waarop Madonna het zingt over die funk van Nile Rodgers. Het nummer is geschreven door Billy Steinberg en Tom Kelly, die te horen kregen dat ze misschien de titel moesten veranderen om het op te nemen. Maar Madonna vond het geweldig. ("Ze zijn zo nerds, ze zijn cool", zei ze over de tekst.) Ze gaf "Like a Virgin" een gedenkwaardig debuut tijdens de MTV Video Music Awards in 1984, een moment dat net zo onuitwisbaar was als de Beatles op Ed Sullivan - het lied is voor altijd verbonden met het beeld van Madonna, in een bruidsjurk, die brutaal het podium bespringt. "Ik was verrast hoe mensen reageerden op 'Like a Virgin'," vertelde Madonna in 1987 aan Rolling Stone, misschien een beetje onoprecht. "Want toen ik het lied voor mij deed, zong ik over hoe iets me op een bepaalde manier deed voelen - gloednieuw en fris - en iedereen interpreteerde het als: 'Ik wil geen maagd meer zijn. mijn hersens eruit!' Dat is helemaal niet wat ik zong."
"Mijn eerste album was een totale aerobicsplaat", verklaarde Madonna in 1985. "Ik maak platen met aerobics in gedachten." Twintig jaar later was ze nog steeds aan de top van het aerobics-discospel - "Hung Up" blijft een van haar meest verleidelijke en verrassende hits, een pure energie-workout lang nadat de meeste mensen hadden verwacht dat ze zou uitrollen. Net als de rest van haar album uit 2005, Confessions on a Dance Floor, werd "Hung Up" opgenomen in het tweekamerappartement in Londen van producer Stuart Price, waardoor het uitgeklede electro-sleaze-momentum van haar vroegste platen nieuw leven werd ingeblazen. Voor de coup de grâce samplet "Hung Up" een lang vergeten synth-hook uit diep in de ABBA-catalogus - hun Eurodisco-cashin uit 1979, "Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)." Haar stem wordt herhaald totdat ze klinkt als een buiten adem zijnde partijcommando. "De tijd gaat zo langzaam voorbij", zingt Madonna over de versneld tikkende klokgeluidseffecten - maar het hele nummer is een time-warp op de dansvloer.
Madonna beëindigde Bedtime Stories in grootse stijl met deze Shakespeare-citerende ballad, waarin ze tegen een niet-goede minnaar zegt: "Maak een buiging, de nacht is voorbij / de maskerade wordt ouder." Madonna schreef het nummer samen met Kenneth "Babyface" Edmonds, en was toen op dreef dankzij R&B-hits van TLC en Toni Braxton. "Ze kwam naar me toe voor weelderige ballads, dus daar gingen we heen", herinnert Edmonds zich jaren later. "Ik dacht niet zozeer aan de hitlijsten. Ik denk dat ik meer onder de indruk was van het feit dat ik met Madonna werkte. Het was aanvankelijk surrealistisch. Dan leer je de persoon een beetje kennen en kun je kalmeren."
Madonna beëindigde Bedtime Stories in grootse stijl met deze Shakespeare-citerende ballad, waarin ze tegen een niet-goede minnaar zegt: "Maak een buiging, de nacht is voorbij / de maskerade wordt ouder." Madonna schreef het nummer samen met Kenneth "Babyface" Edmonds, en was toen op dreef dankzij R&B-hits van TLC en Toni Braxton. "Ze kwam naar me toe voor weelderige ballads, dus daar gingen we heen", herinnert Edmonds zich jaren later. "Ik dacht niet zozeer aan de hitlijsten. Ik denk dat ik meer onder de indruk was van het feit dat ik met Madonna werkte. Het was aanvankelijk surrealistisch. Dan leer je de persoon een beetje kennen en kun je kalmeren."
Madonna beëindigde Bedtime Stories in grootse stijl met deze Shakespeare-citerende ballad, waarin ze tegen een niet-goede minnaar zegt: "Maak een buiging, de nacht is voorbij / de maskerade wordt ouder." Madonna schreef het nummer samen met Kenneth "Babyface" Edmonds, en was toen op dreef dankzij R&B-hits van TLC en Toni Braxton. "Ze kwam naar me toe voor weelderige ballads, dus daar gingen we heen", herinnert Edmonds zich jaren later. "Ik dacht niet zozeer aan de hitlijsten. Ik denk dat ik meer onder de indruk was van het feit dat ik met Madonna werkte. Het was aanvankelijk surrealistisch. Dan leer je de persoon een beetje kennen en kun je kalmeren."
"Live to Tell" introduceerde een nieuwe kant van Madonna - een humeurige, bekennende ballad, met een onconventionele structuur en een beklijvende tekst over een vrouw die leeft met traumatische geheimen die ze moet verbergen. "Live to Tell" was anders dan al het andere dat ze had geschreven; ze componeerde snel de tekst van het nummer van co-schrijver Patrick Leonard en nam de stem in één take op. Het onorthodoxe nummer leek commerciële zelfmoord toen het werd uitgebracht als de eerste single van True Blue. Maar al haar risico's werden gevalideerd toen het haar derde nummer één-hit werd. Fans hadden verschillende interpretaties van het refrein: "Ik hoop dat ik leef om het geheim dat ik heb geleerd te vertellen / tot die tijd zal het in mij branden." Ging het over een breuk? Een vorm van seksueel misbruik? Maar Madonna vertelde het niet. "Ik zou kunnen zeggen dat 'Live to Tell' ging over mijn jeugd, mijn relatie met mijn ouders, mijn vader en mijn stiefmoeder. Maar misschien ook niet. Het kan gaan over iets in een roman van F. Scott Fitzgerald of een verhaal dat ik ooit heb gehoord. Het is waar, maar het is niet noodzakelijkerwijs autobiografisch."
"Live to Tell" introduceerde een nieuwe kant van Madonna - een humeurige, bekennende ballad, met een onconventionele structuur en een beklijvende tekst over een vrouw die leeft met traumatische geheimen die ze moet verbergen. "Live to Tell" was anders dan al het andere dat ze had geschreven; ze componeerde snel de tekst van het nummer van co-schrijver Patrick Leonard en nam de stem in één take op. Het onorthodoxe nummer leek commerciële zelfmoord toen het werd uitgebracht als de eerste single van True Blue. Maar al haar risico's werden gevalideerd toen het haar derde nummer één-hit werd. Fans hadden verschillende interpretaties van het refrein: "Ik hoop dat ik leef om het geheim dat ik heb geleerd te vertellen / tot die tijd zal het in mij branden." Ging het over een breuk? Een vorm van seksueel misbruik? Maar Madonna vertelde het niet. "Ik zou kunnen zeggen dat 'Live to Tell' ging over mijn jeugd, mijn relatie met mijn ouders, mijn vader en mijn stiefmoeder. Maar misschien ook niet. Het kan gaan over iets in een roman van F. Scott Fitzgerald of een verhaal dat ik ooit heb gehoord. Het is waar, maar het is niet noodzakelijkerwijs autobiografisch."
Toen Madonna muziek nodig had voor haar derde film, met de voorlopige titel Slammer, bedacht ze al snel een hit. "Ik had dit refrein", herinnert co-schrijver Patrick Leonard zich. 'Ze ging de achterkamer in met een cassette daarvan. Ik werkte de rest van de partijen uit en zij maakte de melodie en de tekst af. Ze zei: 'We zullen het "Who's That Girl" noemen, en ik denk dat dat een betere titel is dan Slammer, dus we zullen ook de titel van de film veranderen.'” Losjes gebaseerd op haar personage in Who's That Girl ( "pittige femme" Nikki Finn), is het nummer een heldere dance-popper die het veel beter deed dan de matte film waaraan het was gekoppeld.
Madonna naderde de laatste productiefase van haar debuutalbum toen Michael Rosenblatt, vertegenwoordiger van Sire Records, besloot dat er nog een trefzeker popnummer nodig was. "Iets veel meer uptempo," herinnerde hij zich. "Ik had meer geld nodig om de plaat af te maken. Dus [Sire president] Seymour [Stein] zei: 'Breng haar naar L.A., laat haar de leidinggevenden van Warner Bros. ontmoeten.' Toen ze eenmaal in L.A. was aangekomen, begon iedereen te zoemen. Nadat hij de $ 10.000 had binnengehaald die hij nodig had om het nieuwe nummer te financieren, keerde Rosenblatt terug naar New York, waar hij een ontmoeting had met Madonna's coproducenten Jellybean Benitez en Reggie Lucas en zei: "Wie een uptempo dansnummer bedenkt, mag het produceren." Drie dagen later bracht Benitez hem 'Holiday'. Geschreven door Curtis Hudson en Lisa Stevens van de groep Pure Energy, en vernieuwd door Benitez en Madonna (die er koebel op speelden), werd 'Holiday' voor het eerst uitgebracht als de B-kant van een 12-inch versie van 'Lucky Star'. bediend aan club-dj's. Het zou al snel Madonna's eerste Top 20-single worden. "Ik wist dat zodra dj's John 'Jellybean' Benitez aan de 'Holiday'-kant zagen, dat het was," herinnerde Benitez zich, "omdat dj's bij elkaar blijven."
"Open Your Heart" was oorspronkelijk een rocknummer genaamd "Follow Your Heart" van songwriters Gardner Cole en Peter Rafelson, die van plan waren het nummer op te nemen door Cyndi Lauper. The Temptations waren ook in de race om de baan af te snijden. "Het origineel paste niet bij wat Madonna op dat moment aan het doen was", herinnert Cole zich. Maar Madonna en Patrick Leonard draaiden het arrangement om, voegden een baslijn toe en veranderden het in een typische clipped-beat eighties dance-popjam. Verslaafd aan een verbluffende video met peepshow-thema, werd "Open Your Heart" Madonna's derde nummer één single van True Blue.
Een pianoballad met een weelderige strijkersachtergrond, Madonna's grote tranentrekker werd geschreven (met hulp van wingman Patrick Leonard) over haar moeder, Madonna Fortin Ciccone, die stierf aan borstkanker toen haar dochter vijf jaar oud was. "Kleine meid, vergeet haar gezicht niet / Lach je tranen weg / Toen zij degene was die alle pijn voelde", zingt Madge, meerdere stemmen kanaliseren. "Het is mijn vader die tegen me praat", zei ze in 1989, en "ik ben het die tegen me praat." Het nummer vormt de soundtrack van Madonna's bezoek aan het graf van haar moeder in Truth or Dare, en blijft haar meest kwetsbare emotie ooit.
De PG-geclassificeerde vijfde hit van Like a Virgin is een pittige liefdesbelofte die misschien wel de meest funky productie van Nile Rodgers op het album is, werd in 1985 op mysterieuze wijze gemarkeerd, samen met W.A.S.P.'s "Animal (Fuck Like a Beast)," door de mediawaakhondgroep Parents Music Resource Center in zijn 'Filthy Fifteen'. Het nummer werd een stijllied voor een generatie jonge Madonna-wannabe's. Je kunt ze zien in de video van het nummer – een live optreden van The Virgin Tour – een popleger in kanten handschoenen en zonnebrillen. Zoals Rodgers in zijn memoires schreef: "In een wereld met lage resolutie was ze high-definition hyperrealisme."
Met zijn spaarzame, ondergedompelde groove (gebaseerd op een Public Enemy-sample) en ademloze stem is "Justify My Love" een van Madonna's meest ingetogen hits. Het nummer is geschreven door Lenny Kravitz en Prince-medewerker Ingrid Chavez, die de meeste originele teksten haalde uit een liefdesbrief die ze aan Kravitz schreef (maar niet per post deed). Toen MTV zijn dromerige, erotische video verbood, ging Madonna op Nightline om haar bedoelingen uit te leggen. "We hebben te maken met seksuele fantasieën," zei ze. "En waarheidsgetrouw en eerlijk zijn tegenover onze partner, en deze gevoelens bestaan. Ik heb hier alleen met de waarheid te maken."
V O O R B E E L D
V A N D E S T A N D A A R D A F M E T I N G E N.

V E R T I C A A L
60 x 40 x 4cm = € 79
90 x 60 x 4cm = € 129
100 x 80 x 4cm = €169
120 x 90 x 4cm = €219
150 x 100 x 4cm = €289
200 x 120 x 4cm = €429
Dit zijn de standaard afmetingen.
Je kan natuurlijk ook je eigen afmetingen bepalen.
5 0
T I N T E N G R I J S
Of heb je liever een 50-tinten-grijs Digi-PRainting?
Ook dat kan allemaal!
Je kan van alle bovenstaande Digi-PRaintings een 50-tinten-grijs ontwerp laten maken.
Vraag er gerust naar.
Dan maak ik geheel vrijblijvend een voorbeeld voor jou.
Of liever met een gekleurde achtergrond?
Dat kan ook!

Van alle bovenstaande Digi-PRaintings
kan je ook met een frisse vrolijke achtergrondkleur laten maken.
Of een eigen pantone-kleur naar keuze dat in jouw interieur past.
Vraag er gerust naar!
.
Dan maak ik geheel vrijblijvend een paar voorbeelden voor jou.
De standaard kleuren zijn: Pastel Geel, Pastel Roze of Pastel Blauw.

Uiteraard blijf ik niet stil zitten en ontwerp ik met de regelmaat NIEUWE Digi PRaintings.
Wil je graag op de HOOGTE blijven?
(Eventueel van een bepaalde collectie?)
Heb je een VRAAG?
Stuur me dan gewoon een berichtje!
Ik zal je dan spoedig antwoorden.
Groetjes,
Peter