B E T A A L B A R E   M U U R   D E C O R A T I E

D I G I T A L E   S C H I L D E R I J E N   G E P R I N T   O P   D O E K   O F   A L U M I N I U M


 L E L I E   C O L L E C T I E 

 V I E R K A N T   F O R M A A T 

- E I G E N   U N I E K  O N T W E R P -

Het beste van pop diva

Madonna

16 augustus 1958 (Verenigde Staten) - heden

 Madonna 

volledige naam Madonna Louise Veronica Ciccone, is een Amerikaanse zangeres en actrice.

Bij het ontvangen van haar vormsel, een katholiek sacrament, koos Madonna voor de naam Veronica als tweede doopnaam.

Haar vader, Sylvio (of Tony) Ciccone, is van Italiaanse afkomst. Haar moeder, Madonna Ciccone-Fortin, is van Frans-Canadese afkomst. 

In 2008 benoemde het  Amerikaans weekblad voor de muziekindustrie Billboard Madonna

tot de succesvolste soloartiest aller tijden in de Top 100 All time Artist. 

Geen enkele vrouw verkocht meer platen dan Madonna.

Volgens het Guinness Book of Records sleet de Amerikaanse zangeres op 35 jaar tijd meer dan 300 miljoen albums.

 D E   L E L I E 

 S Y M B O L I E K 

 

Als één bloem een betekenis heeft, dan is het de lelie wel. De lelie staat letterlijk bol van de symboliek; ze vertegenwoordigt beminnelijkheid, zuiverheid, liefde, vruchtbaarheid, vrouwelijkheid, eenheid en vergankelijkheid. De witte lelie is echter ook het symbool van pure onschuld en maagdelijke liefde. Dit allemaal in één bloem. In die hoedanigheid wordt van de Madonna-lelie gesproken.

 B E T E K E N I S 

 

De RODE lelie staat voor liefde, lijden, hartstocht, moed, verleiding, zwoel, WITTE lelies staan voor eenvoud, reinheid, maagdelijkheid, kalmte, onschuld, puurheid, stilte en ongereptheid. De GELE lelie staat voor licht, vrolijkheid, voorjaar glorie, kleur van de zon, energie, groei, kracht en lentegevoel. De ROZE lelie staat voor zachtheid, tederheid, blijdschap, geboorte, ingetogen, romantiek, zoet, lief en onschuldig.

Detail van de digitale olieverftechniek.

 O V E R Z I C H T 

 L E L I E   C O L L E C T I E 

V I E R R K A N T   F O R M A A T

- E I G E N   U N I E K  O N T W E R P -

 

801

802

803

804

805

806

807

808

809

810

811

812

813

814

815

816

817

818

819

820

821

822

823

824

V I E R K AN T 

40 x 40 x 4cm = €59

60 x 60 x 4cm = €99

80 x 80 x 4cm = €149

100 x 100 4cm = €199

120 x 120 x 4cm = €279

Dit zijn de standaard afmetingen. 

Je kan natuurlijk ook je eigen afmetingen bepalen.

 H O E   B E S T E L L E N ? 

Heel simpel.

Je kopieert je Verzoeknummer en dat plaats je in het contactformulier.

Dat is alles.

Dit is geen webshop, maar een website.

Zodat je niet met een robot te maken krijgt maar met mij persoonlijk contact heb.

* * * * * * * *

Daarna bespreken we het gewenst formaat, materiaal en specificaties.

- Doek of Aluminium -

- Links of Rechts gespiegeld. (Enkel voor de bloemen.)

- Met of Zonder baklijst. (kader)

Kleur baklijst. (Wit. Zwart. Naturel.)

 

En dan hangt jouw Digi-PRainting binnen 4 werkdagen aan uw muur.

"Like a Prayer"

Madonna

Album:  'Like a Prayer,' 1989

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-801

Schilderij met een rode en een gele tulp.

Al sinds haar vroege dagen is Madonna geobsedeerd door de taboe-verbinding tussen seks en spiritualiteit. Ze maakte gebruik van dat idee voor haar beste nummer, de gospel-discohit 'Like a Prayer' uit 1989. Als Madonna getuigt: "Ik ga op mijn knieën/ik wil je daarheen brengen", zou ze kunnen zingen over bidden of orale seks, of - hoogstwaarschijnlijk - beide. Zoals ze destijds tegen Rolling Stone zei: "Ik bid als ik in de problemen zit of als ik gelukkig ben. Als ik me extreem voel." Het zou Madonna's stijl niet zijn om zo'n persoonlijk nummer te droppen zonder dat er een enorm schandaal bij komt kijken. Maar zelfs naar haar maatstaven veroorzaakte "Like a Prayer" enige controverse. Het nummer debuteerde als frisdrankadvertentie - behalve dat de hele advertentiecampagne onmiddellijk werd getorpedeerd toen de wereld de video zag. Het is een decolleté-en-godslastering-cocktail waarbij Madonna een katholieke kerk bezoekt, hete seks heeft met een zwart heiligenbeeld, danst voor brandende kruisen en stigmata ervaart. Maar op de een of andere manier is de video lang niet zo schokkend als het nummer zelf - alle muzikale en emotionele extremen van Madonna, verpakt in vijf minuten die het dak doen schudden.

"Vogue." 

Madonna

Album: 'I'm Breathless,' 1990

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-802

Toen wijlen Lauren Bacall in 2014 stierf, was het een trieste dag voor Madonna-fans - Bacall was de laatst overgebleven sternaam die in "Vogue" werd gecontroleerd. De hit van 1990 is Madonna's meest gedurfde manifest, een appèl van ouderwetse Hollywood-glamour met uitbundige housebeats die in meer dan een dozijn landen nummer één werd. Ze viert de danspolitiek, waarbij iedereen een ster kan worden door simpelweg een pose aan te nemen, want 'schoonheid vind je daar'. "Vogue" is een eerbetoon aan de homobalcultuur in New York (later wereldberoemd door de klassieke documentaire Paris Is Burning uit 1991). Zoals ze jaren later aan Rolling Stone vertelde: "Ik ging naar Sound Factory om deze dansers te bekijken die allemaal deze nieuwe dansstijl deden, genaamd 'voguing'. En Shep Pettibone, die samen met mij 'Vogue' produceerde, draaide daar vroeger als dj." Ze trapte niet in de politieke provocatie van zo'n expliciet pro-queer nummer in de Reagan-Bush "Silence = Death"-jaren - die herfst veranderde ze "Vogue" in een Rock the Vote-advertentie, met nieuwe teksten: "Dr King, Malcolm X, vrijheid van meningsuiting is net zo goed als seks."

"Borderline."

Madonna

Album: 'Madonna,' 1983

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-803

In maart 1984 ging Madonna met producer Nile Rodgers naar Duran Duran in Madison Square Garden, waar ze onherkend in het publiek zat. Een paar maanden later was ze headliner. "Borderline" was de reden waarom - de doorbraakhit stuwde haar van urban-radiomededinger naar popkoningin. Ze maakte "Borderline" met R&B-schrijver-producer Reggie Lucas terwijl ze op een appartement zat voor kunstenaar Jean-Michel Basquiat. Lucas, een jazzkat die gitaar speelde op Miles Davis' Dark Magus, was niet onder de indruk van Madonna's boho-punkstijl. 'Ze was niet de raarste persoon die ik ooit had ontmoet, weet je?' hij zei. "Ik had met Sun Ra gewerkt! Dus nadat ze met de Heliocentric Worlds van Sun Ra had rondgehangen, leek Madonna niet bepaald avant-garde." "Borderline" vermengde verschillende stijlen van downtown cool om Madonna's eerste Top 10-hit te worden, en de video (een interraciaal liefdesverhaal gefilmd in Los Angeles) bood MTV-kijkers een belangrijke les in de vroege Madonna-stijl. Voor een nachtelijk hoogtepunt van haar tournee in 2008 pakte Madonna een elektrische gitaar om een punkrockversie te laten crashen.

"Like a Virgin."

 Madonna

Album: 'Like a Virgin,' 1984

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-804

Zelfs als het woord 'maagd' de enige seksuele verwijzing in de tekst is, klinkt 'Like a Virgin' nog steeds verzadigd van lust - het zit allemaal in de manier waarop Madonna het zingt over die funk van Nile Rodgers. Het nummer is geschreven door Billy Steinberg en Tom Kelly, die te horen kregen dat ze misschien de titel moesten veranderen om het op te nemen. Maar Madonna vond het geweldig. ("Ze zijn zo nerds, ze zijn cool", zei ze over de tekst.) Ze gaf "Like a Virgin" een gedenkwaardig debuut tijdens de MTV Video Music Awards in 1984, een moment dat net zo onuitwisbaar was als de Beatles op Ed Sullivan - het lied is voor altijd verbonden met het beeld van Madonna, in een bruidsjurk, die brutaal het podium bespringt. "Ik was verrast hoe mensen reageerden op 'Like a Virgin'," vertelde Madonna in 1987 aan Rolling Stone, misschien een beetje onoprecht. "Want toen ik het lied voor mij deed, zong ik over hoe iets me op een bepaalde manier deed voelen - gloednieuw en fris - en iedereen interpreteerde het als: 'Ik wil geen maagd meer zijn. mijn hersens eruit!' Dat is helemaal niet wat ik zong."

"Hung Up."

Madonna

Album: 'Confessions on a Dance Floor,' 2005

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-805

"My first album was a total aerobics record," Madonna declared in 1985. "I make records with aerobics in mind." Twenty years later, she was still on top of the aerobics-disco game – "Hung Up" remains one of her most seductive and surprising hits, a pure-energy workout coming long after the point where most people had begun expecting her to coast. Like the rest of her 2005 album, Confessions on a Dance Floor, "Hung Up" was recorded in the two-room London apartment of producer Stuart Price, reviving the stripped-down electro-sleaze momentum of her earliest records. For the coup de grâce, "Hung Up" samples a long-forgotten synth hook from deep in the ABBA catalog – their 1979 Eurodisco cashin, "Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)." Her voice gets looped until she sounds like an out-of-breath party commando. "Time goes by so slowly," Madonna chants over the spedup ticking-clock sound effects – but the whole song is a dance-floor time warp.

"Live to Tell."

Madonna

Album: 'True Blue,' 1986

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-806

"Live to Tell" introduceerde een nieuwe kant van Madonna - een humeurige, bekennende ballad, met een onconventionele structuur en een beklijvende tekst over een vrouw die leeft met traumatische geheimen die ze moet verbergen. "Live to Tell" was anders dan al het andere dat ze had geschreven; ze componeerde snel de tekst van het nummer van co-schrijver Patrick Leonard en nam de stem in één take op. Het onorthodoxe nummer leek commerciële zelfmoord toen het werd uitgebracht als de eerste single van True Blue. Maar al haar risico's werden gevalideerd toen het haar derde nummer één-hit werd. Fans hadden verschillende interpretaties van het refrein: "Ik hoop dat ik leef om het geheim dat ik heb geleerd te vertellen / tot die tijd zal het in mij branden." Ging het over een breuk? Een vorm van seksueel misbruik? Maar Madonna vertelde het niet. "Ik zou kunnen zeggen dat 'Live to Tell' ging over mijn jeugd, mijn relatie met mijn ouders, mijn vader en mijn stiefmoeder. Maar misschien ook niet. Het kan gaan over iets in een roman van F. Scott Fitzgerald of een verhaal dat ik ooit heb gehoord. Het is waar, maar het is niet noodzakelijkerwijs autobiografisch."

"Ray of Light."

Madonna

Album: 'Ray of Light,' 1998

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-807

Voordat William Orbit en Madonna begonnen samen te werken aan haar album Ray of Light uit 1998, mailde de producer een DAT met 13 nummers, waaronder een interpolatie van Clive Maldoon en Dave Curtiss' psychfolk-epos Sepheryn uit de jaren zeventig. Madonna paste de tekst aan om meer een gevoel van 'verwondering' vast te leggen, het gevoel van 'eindelijk naar de wereld kijken met je ogen open... Een lichtstraal voor mij is hoop. We zoomen vooruit, maar dat betekent niet dat jij kan het contact met de spirituele kant van de dingen verliezen." Sonisch gezien was het nummer meer dan alleen een sprong in de futuristische elektronica – de complexe breakbeats, rammelende gitaren en uitgegroefde orgels werden overgoten met Madonna's krachtigst gezongen vocalen tot nu toe, het resultaat van vocale training die ze had gedaan voor haar rol in de film Evita uit 1996. "Ik heb leren zingen op een manier die ik nog nooit eerder heb gedaan, dus het heeft mijn songwriting echt beïnvloed", zei ze. Zei Orbit over het werken aan Ray of Light: "Madonna's betrokkenheid bij de productie was een belangrijke factor in deze plaat, en het is iets dat niet over het hoofd mag worden gezien."

"Music."

Madonna

Album: 'Music', 2000

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-808

Na jarenlang albums te hebben gemaakt die de grenzen van ras, geslacht en seksuele geaardheid overbrugden, schreef Madonna eindelijk een deuntje dat expliciet was gewijd aan de democratiserende kracht van muziek zelf. Maar haar inspiratie voor deze glitchy disco-uitbarsting kwam niet uit haar vroege dagen in de wilde clubscene van New York - het kwam naar voren tijdens een Sting-concert waar fans zich goed gedroegen totdat de muzikant oude Police-hits speelde. "Iedereen hield praktisch elkaars hand vast... ik bedoel, het ontroerde me echt", vertelde ze in 2000 aan Rolling Stone. "En ik dacht: 'Dat is wat muziek met mensen doet.'" beat, was een nummer één hit, en de video (met een weinig bekende Sacha Baron Cohen) liet zien dat Madonna vakkundig de bourgeoisie en de rebel verenigde, zelfs toen ze vijf en een halve maand zwanger was.

"Burning Up."

Madonna

Album: 'Madonna', 1983

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-809

Deze clubbanger maakte deel uit van een noodlottige avond met vier nummers in New York en werd opnieuw opgenomen met producer Reggie Lucas en vervolgens geremixed door clubgenie Jellybean Benitez uit de jaren 80. Het resultaat is een freestyle electro-jam verrijkt met horndog-rockgitaar. "Burning Up" kwam met een stomend-stijlvolle video waarin Madonna kronkelt in een korte rok en crucifix-oorbellen op een donkere straat in een buitenwijk, en eindigde op de danslijsten. "Ik wist dat ze groot zou worden", zei Benitez. "Dat haar album goud zou kunnen worden.

Ik had nooit gedacht dat het zes keer platina zou worden."

"Crazy for You."

Madonna

Album 'Vision Quest', 1985

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-810

Madonna's second Number One single was a carbonated ballad with propulsive production by Jellybean Benitez. To some, it was a surprise: Upon hearing she'd be recording it, the song's co-writer John Bettis' response was, "Excuse me? Madonna? Really? Can she sing a song like that?" The single was the highlight of the film Vision Quest, soundtracking high school wrestler Matthew Modine falling for art-girl Linda Fiorentino in a perfect reflection of mainstream America falling for arty-underground club kid Madonna Louise Ciccone. The movie even features Madge belting it out in her first screen appearance.

"Express Yourself I."

Madonna

Album: 'Like a Prayer,' 1989

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-811

Madonna's geweldige girl-power anthem springt van Staple Singers' 'Respect Yourself' uit 1971 naar de dancepop-hemel van de jaren tachtig. Madonna dringt er bij dames op aan assertiever te zijn tegenover hun mannen ("Als je niet zegt wat je wilt, krijg je het niet", getuigde ze). Het werd nummer twee in de VS en resulteerde destijds in de duurste videoclip ooit gemaakt, geregisseerd door een jonge David Fincher. Het is een nummer dat zo iconisch is dat Lady Gaga het in feite opnieuw heeft bekleed voor 'Born This Way'. "Toen ik [het] op de radio hoorde... zei ik: 'Dat klinkt heel bekend'', grapte Madonna. En geen verrassing, het klonk net zo groots.

"Express Yourself II."

Madonna

Album: 'Like a Prayer,' 1989

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-812

Madonna's geweldige girl-power anthem springt van Staple Singers' 'Respect Yourself' uit 1971 naar de dancepop-hemel van de jaren tachtig. Madonna dringt er bij dames op aan assertiever te zijn tegenover hun mannen ("Als je niet zegt wat je wilt, krijg je het niet", getuigde ze). Het werd nummer twee in de VS en resulteerde destijds in de duurste videoclip ooit gemaakt, geregisseerd door een jonge David Fincher. Het is een nummer dat zo iconisch is dat Lady Gaga het in feite opnieuw heeft bekleed voor 'Born This Way'. "Toen ik [het] op de radio hoorde... zei ik: 'Dat klinkt heel bekend'', grapte Madonna. En geen verrassing, het klonk net zo groots.

“Holiday I.”

Madonna

Album: Madonna, 1983

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-813

4

Madonna naderde de laatste productiefase van haar debuutalbum toen Michael Rosenblatt, vertegenwoordiger van Sire Records, besloot dat er nog een trefzeker popnummer nodig was. "Iets veel meer uptempo," herinnerde hij zich. "Ik had meer geld nodig om de plaat af te maken. Dus [Sire president] Seymour [Stein] zei: 'Breng haar naar L.A., laat haar de leidinggevenden van Warner Bros. ontmoeten.' Toen ze eenmaal in L.A. was aangekomen, begon iedereen te zoemen. Nadat hij de $ 10.000 had binnengehaald die hij nodig had om het nieuwe nummer te financieren, keerde Rosenblatt terug naar New York, waar hij een ontmoeting had met Madonna's coproducenten Jellybean Benitez en Reggie Lucas en zei: "Wie een uptempo dansnummer bedenkt, mag het produceren." Drie dagen later bracht Benitez hem 'Holiday'. Geschreven door Curtis Hudson en Lisa Stevens van de groep Pure Energy, en vernieuwd door Benitez en Madonna (die er koebel op speelden), werd 'Holiday' voor het eerst uitgebracht als de B-kant van een 12-inch versie van 'Lucky Star'. bediend aan club-dj's. Het zou al snel Madonna's eerste Top 20-single worden. "Ik wist dat zodra dj's John 'Jellybean' Benitez aan de 'Holiday'-kant zagen, dat het was," herinnerde Benitez zich, "omdat dj's bij elkaar blijven."

“Open Your Heart I.” 

Madonna

Album: True Blue, 1986

 

Verzoeknummer: 

FL-LIL-SQR-814

"Open Your Heart" was oorspronkelijk een rocknummer genaamd "Follow Your Heart" van songwriters Gardner Cole en Peter Rafelson, die van plan waren het nummer op te nemen door Cyndi Lauper. The Temptations waren ook in de race om de baan af te snijden. "Het origineel paste niet bij wat Madonna op dat moment aan het doen was", herinnert Cole zich. Maar Madonna en Patrick Leonard draaiden het arrangement om, voegden een baslijn toe en veranderden het in een typische clipped-beat eighties dance-popjam. Verslaafd aan een verbluffende video met peepshow-thema, werd "Open Your Heart" Madonna's derde nummer één single van True Blue.

“Who’s That Girl I.” 

Madonna

Album: Who’s That Girl, 1987.

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-815

Toen Madonna muziek nodig had voor haar derde film, met de voorlopige titel Slammer, bedacht ze al snel een hit. "Ik had dit refrein", herinnert co-schrijver Patrick Leonard zich. 'Ze ging de achterkamer in met een cassette daarvan. Ik werkte de rest van de partijen uit en zij maakte de melodie en de tekst af. Ze zei: 'We zullen het "Who's That Girl" noemen, en ik denk dat dat een betere titel is dan Slammer, dus we zullen ook de titel van de film veranderen.'” Losjes gebaseerd op haar personage in Who's That Girl ( "pittige femme" Nikki Finn), is het nummer een heldere dance-popper die het veel beter deed dan de matte film waaraan het was gekoppeld.

“Promise to Try I.” 

Madonna

Album: Like a Prayer, 1989.

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-816

Een pianoballad met een weelderige strijkersachtergrond, Madonna's grote tranentrekker werd geschreven (met hulp van wingman Patrick Leonard) over haar moeder, Madonna Fortin Ciccone, die stierf aan borstkanker toen haar dochter vijf jaar oud was. "Kleine meid, vergeet haar gezicht niet / Lach je tranen weg / Toen zij degene was die alle pijn voelde", zingt Madge, meerdere stemmen kanaliseren. "Het is mijn vader die tegen me praat", zei ze in 1989, en "ik ben het die tegen me praat." Het nummer vormt de soundtrack van Madonna's bezoek aan het graf van haar moeder in Truth or Dare, en blijft haar meest kwetsbare emotie ooit.

“Dress You Up I.” 

Madonna

Album: Like a Virgin, 1984.

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-817

De PG-geclassificeerde vijfde hit van Like a Virgin is een pittige liefdesbelofte die misschien wel de meest funky productie van Nile Rodgers op het album is, werd in 1985 op mysterieuze wijze gemarkeerd, samen met W.A.S.P.'s "Animal (Fuck Like a Beast)," door de mediawaakhondgroep Parents Music Resource Center in zijn 'Filthy Fifteen'. Het nummer werd een stijllied voor een generatie jonge Madonna-wannabe's. Je kunt ze zien in de video van het nummer – een live optreden van The Virgin Tour – een popleger in kanten handschoenen en zonnebrillen. Zoals Rodgers in zijn memoires schreef: "In een wereld met lage resolutie was ze high-definition hyperrealisme."

“Justify My Love.” 

Madonna

Album: The Immaculate Collection, 1990

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-818

Met zijn spaarzame, ondergedompelde groove (gebaseerd op een Public Enemy-sample) en ademloze stem is "Justify My Love" een van Madonna's meest ingetogen hits. Het nummer is geschreven door Lenny Kravitz en Prince-medewerker Ingrid Chavez, die de meeste originele teksten haalde uit een liefdesbrief die ze aan Kravitz schreef (maar niet per post deed). Toen MTV zijn dromerige, erotische video verbood, ging Madonna op Nightline om haar bedoelingen uit te leggen. "We hebben te maken met seksuele fantasieën," zei ze. "En waarheidsgetrouw en eerlijk zijn tegenover onze partner, en deze gevoelens bestaan. Ik heb hier alleen met de waarheid te maken."

“Holiday II.”

Madonna

Album: Madonna, 1983

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-819

Madonna naderde de laatste productiefase van haar debuutalbum toen Michael Rosenblatt, vertegenwoordiger van Sire Records, besloot dat er nog een trefzeker popnummer nodig was. "Iets veel meer uptempo," herinnerde hij zich. "Ik had meer geld nodig om de plaat af te maken. Dus [Sire president] Seymour [Stein] zei: 'Breng haar naar L.A., laat haar de leidinggevenden van Warner Bros. ontmoeten.' Toen ze eenmaal in L.A. was aangekomen, begon iedereen te zoemen. Nadat hij de $ 10.000 had binnengehaald die hij nodig had om het nieuwe nummer te financieren, keerde Rosenblatt terug naar New York, waar hij een ontmoeting had met Madonna's coproducenten Jellybean Benitez en Reggie Lucas en zei: "Wie een uptempo dansnummer bedenkt, mag het produceren." Drie dagen later bracht Benitez hem 'Holiday'. Geschreven door Curtis Hudson en Lisa Stevens van de groep Pure Energy, en vernieuwd door Benitez en Madonna (die er koebel op speelden), werd 'Holiday' voor het eerst uitgebracht als de B-kant van een 12-inch versie van 'Lucky Star'. bediend aan club-dj's. Het zou al snel Madonna's eerste Top 20-single worden. "Ik wist dat zodra dj's John 'Jellybean' Benitez aan de 'Holiday'-kant zagen, dat het was," herinnerde Benitez zich, "omdat dj's bij elkaar blijven."

“Open Your Heart I.” 

Madonna

Album: True Blue, 1986

 

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-820

"Open Your Heart" was oorspronkelijk een rocknummer genaamd "Follow Your Heart" van songwriters Gardner Cole en Peter Rafelson, die van plan waren het nummer op te nemen door Cyndi Lauper. The Temptations waren ook in de race om de baan af te snijden. "Het origineel paste niet bij wat Madonna op dat moment aan het doen was", herinnert Cole zich. Maar Madonna en Patrick Leonard draaiden het arrangement om, voegden een baslijn toe en veranderden het in een typische clipped-beat eighties dance-popjam. Verslaafd aan een verbluffende video met peepshow-thema, werd "Open Your Heart" Madonna's derde nummer één single van True Blue.

“Who’s That Girl II.” 

Madonna

Album: Who’s That Girl, 1987.

.

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-821

Toen Madonna muziek nodig had voor haar derde film, met de voorlopige titel Slammer, bedacht ze al snel een hit. "Ik had dit refrein", herinnert co-schrijver Patrick Leonard zich. 'Ze ging de achterkamer in met een cassette daarvan. Ik werkte de rest van de partijen uit en zij maakte de melodie en de tekst af. Ze zei: 'We zullen het "Who's That Girl" noemen, en ik denk dat dat een betere titel is dan Slammer, dus we zullen ook de titel van de film veranderen.'” Losjes gebaseerd op haar personage in Who's That Girl ( "pittige femme" Nikki Finn), is het nummer een heldere dance-popper die het veel beter deed dan de matte film waaraan het was gekoppeld.

“Promise to Try II.” 

Madonna

Album: Like a Prayer, 1989.

.

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-822

Een pianoballad met een weelderige strijkersachtergrond, Madonna's grote tranentrekker werd geschreven (met hulp van wingman Patrick Leonard) over haar moeder, Madonna Fortin Ciccone, die stierf aan borstkanker toen haar dochter vijf jaar oud was. "Kleine meid, vergeet haar gezicht niet / Lach je tranen weg / Toen zij degene was die alle pijn voelde", zingt Madge, meerdere stemmen kanaliseren. "Het is mijn vader die tegen me praat", zei ze in 1989, en "ik ben het die tegen me praat." Het nummer vormt de soundtrack van Madonna's bezoek aan het graf van haar moeder in Truth or Dare, en blijft haar meest kwetsbare emotie ooit.

“Dress You Up II.” 

Madonna

Album: Like a Virgin, 1984.

.

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-823

De PG-geclassificeerde vijfde hit van Like a Virgin is een pittige liefdesbelofte die misschien wel de meest funky productie van Nile Rodgers op het album is, werd in 1985 op mysterieuze wijze gemarkeerd, samen met W.A.S.P.'s "Animal (Fuck Like a Beast)," door de mediawaakhondgroep Parents Music Resource Center in zijn 'Filthy Fifteen'. Het nummer werd een stijllied voor een generatie jonge Madonna-wannabe's. Je kunt ze zien in de video van het nummer – een live optreden van The Virgin Tour – een popleger in kanten handschoenen en zonnebrillen. Zoals Rodgers in zijn memoires schreef: "In een wereld met lage resolutie was ze high-definition hyperrealisme."

“Justify My Love.” 

Madonna

Album: The Immaculate Collection, 1990

.

Verzoeknummer:

FL-LIL-SQR-824

Met zijn spaarzame, ondergedompelde groove (gebaseerd op een Public Enemy-sample) en ademloze stem is "Justify My Love" een van Madonna's meest ingetogen hits. Het nummer is geschreven door Lenny Kravitz en Prince-medewerker Ingrid Chavez, die de meeste originele teksten haalde uit een liefdesbrief die ze aan Kravitz schreef (maar niet per post deed). Toen MTV zijn dromerige, erotische video verbood, ging Madonna op Nightline om haar bedoelingen uit te leggen. "We hebben te maken met seksuele fantasieën," zei ze. "En waarheidsgetrouw en eerlijk zijn tegenover onze partner, en deze gevoelens bestaan. Ik heb hier alleen met de waarheid te maken."


V I E R K AN T 

40 x 40 x 4cm = €59

60 x 60 x 4cm = €99

80 x 80 x 4cm = €149

100 x 100 4cm = €199

120 x 120 x 4cm = €279

Dit zijn de standaard afmetingen. 

Je kan natuurlijk ook je eigen afmetingen bepalen.

 5 0 

 T I N T E N   G R I J S 

Of heeft u liever een 50-tinten-grijs Digi-PRainting?

 Ook dat kan allemaal! 

U kan van alle bovenstaande Digi-PRaintings een 50-tinten-grijs ontwerp laten maken.

 

 Vraag er gerust naar. 

Dan maak ik geheel vrijblijvend een voorbeeld voor u.

Origineel

0% Tinten Grijs

40% Tinten Grijs

80% Tinten Grijs

 Of liever met een gekleurde achtergrond? 

 Dat kan ook!  

Van alle bovenstaande Digi-PRaintings

kan u ook met een frisse vrolijke achtergrondkleur laten maken.

 

Of een eigen pantone-kleur naar keuze dat in uw interieur past.

Vraag er gerust naar!

.

Dan maak ik geheel vrijblijvend een paar voorbeelden voor u.

 

De standaard kleuren zijn: Pastel Geel, Pastel Roze of Pastel Blauw.

Een Pastel-Geel Achtergrond.

# FFFB9F

RGB 255-251-159

CMYK 2-0-46-0

Een Pastel-Roze Achtergrond.

# FCB1FC

RGB 252-177-252

CMYK 8-34-0-0

Een Pastel-Blauw Achtergrond.

# 3DB2D6

RGB 61-178-214

CMYM 67-10-9-0

Uiteraard blijf ik niet stil zitten en ontwerp ik met de regelmaat NIEUWE Digi PRaintings.

Wil je graag op de HOOGTE blijven?

(Eventueel van een bepaalde collectie?)

 Heb je een VRAAG?

 

Ik zal u dan spoedig antwoorden.

Groetjes,

Peter